Monday 17 April 2017

Jom! Bina rumah kekal



Anggaplah hidup kita di dunia ini seolah2 kita sedang membina rumah yg paling indah utk didiami. Kita guna kayu, simen bata, cat dan apa saja yg terbaik utk rumah idaman kita.

Kita tidak berkompromi dg bahan2 yg murah, apatah lagi bernilai rendah. Kalau kita dah pilih yg terbaik, insya’-Allah kita akan dapat yg terbaik. Utk siapa? Utk kita juga!

Yg mana satukah rumah idaman anda?








Namun, kita mampu memiliki rumah yg tiada tandingnya...jauh, jauh, jauh malah amat jauh lebih indah berbanding dg rumah2 di atas. Caranya bagaimana? Berniagalah dg Allah - cuba jadi hamba dan khalifah-Nya yg TERBAIK! Jika kita buat baik, kita akan dapat yg baik.

Setiap amalan baik yg kita lakukan adalah utk kita juga. Pahalanya di sisi Allah. Dia telah berjanji utk membalas segala kebaikan hamba-Nya, walau sekecil mana pun. Ajaibnya, Allah tidak perlu apa2 dari kita, cuma Dia menyuruh kita buat baik dan - segala kebaikan akan kembali kepada kita!!!

Jom! Kita bina rumah terindah...utk dinikmati di alam kekal nanti ... Modalnya? Rebutlah  segala peluang utk. melakukan KEBAIKAN...kerana Allah!

No comments:

Post a Comment